kontakta oss

Vänligen kontakta oss för frågor och synpunkter om våra produkter eller vår hemsida. Vi uppskattar din återkoppling och kommer försöka svara dig inom 24 timmar.


FAQ

Restores Vital Surfaces

Nej! Till skillnad från oljetillsatser på marknaden skapar RVS Technology®-produkter ett nanokeramiskt skikt som integreras med metallfriktionsytorna på din motor, transmission, differential osv. Därför varar behandlingseffekten åtminstone 10 000 mil (2500 timmar) drift och oljebyte påverkar inte det. RVS förändrar inte oljans egenskaper. Tanken med oljetillsatser är att förbättra oljans egenskaper och måste åter appliceras vid varje oljebyte.

Ja. RVS Technology®-produkterna är helt kompatibla med alla oljetyper.

Nej, detta är helt uteslutet.

I det första steget rengörs friktionsytorna, främst cylinderväggarna. I det andra steget uppstår huvudbildningen av det metallceramiska skiktet. Tvåstegsbehandlingen gäller endast motorbehandlingen.

Nej, det är inte nödvändigt. Men om du vet att systemet är kraftigt förorenat gör det. Det är aldrig ont att göra det.

Först och främst skyddar man effektivt alla slitdelar, drev, etc. i motor, växellåda eller bakaxel. Under minst 10 000 mils körning slits inte maskindelarna, utan det slits på det mettalkeramiska skiktet som bildas vid behandlingen. Man kan säga att alla friktionsdelar “konserveras” i nyskick. I de nya bilarna behöver man inte oroa sig så mycket för tätheten i cylindrarna, men friktionen minimeras i alla rörliga delar ändå, detta leder till bränslebesparing och till sist men inte minst, reducerade avgasutsläpp

Det beror på hur mycket olja den läcker. Om du t.ex. under 300 mils körsträcka fyller på 1 liter olja då är läckaget riktigt alarmerande och bör på ett eller annat sätt åtgärdas. Ett mindre läckage, under 0,2-0,3 liter på samma körsträcka är inget hinder för renovering med RVS-tekniken. Ett tips: ta RVS-reparationssats avsedd för en större oljevolym för att kompensera förlusten av RVS-materialet.

Om det orsakas av ett ventilproblem kan RVS hjälpa, men om problemet beror på slitage av fiberskivorna kan det inte. RVS Technology® verkar endast på metalldelar. Ibland är problemet orsakat av dåliga shiftsolenoider, vilket är ett elektriskt problem, och i detta fall måste de repareras eller bytas ut.

Slitna synkroniseringsringarna i växellåda kan renoveras med RVS-tekniken men processen kräver betydande långtidskörning. Ringarna utsätts ju för friktion bara under kort stund, nämligen då man lägger om växel. Och som bekant sker RVS-renoveringen endast under friktionen.

Naturligtvis kan en veteranbil behandlas med RVS, men du måste komma ihåg att behandlingsprocessen sker under driften. Som regel kör man ganska lite med veteranbilarna så behandlingen kan ta lång tid.